Sosyal medya profili


Hatırlayacağınız gibi daha önceki yazılarımda sosyal medyanın ne kadar önemli hale geldiğini, özellikle de günümüzde İnsan Kaynakları ve Eğitim faaliyetlerinde de etkin şekilde kullanılmaya başladığını belirtmiştim. Sosyal medya, seçme ve yerleştirme süreçlerinden yetenek yönetimi süreçlerine kadar insan kaynaklarının farklı fonksiyonlarında sadece projeleri tanıtmak için değil aynı zamanda kurumlara nitelikli çalışanları çekmek, onları elde tutabilmek hatta kariyerlerini yönlendirmek için bile kullanılmaktadır. Sadece Linkedin gibi iş hayatı profesyonellerine özel mecralar değil, diğer sosyal medya araçları da insan kaynakları süreçlerinde etkin bir biçimde kullanılmaktadır. ( Şirketlerin kariyer sayfaları vb. ) Şirketler artık işe alımlarında adaylarının sosyal medya profillerini en azından fikir sahibi olmak için bile inceleyebiliyorlar. Bu yüzden özellikle de herkese açık olan profilinizdeki fotoğrafınız ve profil bilgileriniz her zamankinden çok daha önemli hale gelmiş oluyor. Sizlerin müsaadesi olmadan birinin sizin detaylı kişisel bilgilerinizi profil hesaplarınızdan görmesi, en azından bazı mecralar için pek mümkün değil. Eğer sosyal hesaplarınızı profesyonel iş hayatınız için de kullanıyorsanız herkese açık olan profil bilgilerinizi ve fotoğraflarınızı buna göre düzenlemenizde yarar olabilir. Sizin bu konuda göstereceğiniz hassasiyeti tabi ki bu incelemeyi yapan şirketlerin de gösteriyor olması gerekmektedir.


Takdir edeceğiniz gibi profil sayfanızda ilk başta dikkat çekecek olan kısım profil fotoğrafınızdır. Her ne kadar birçok ülkede fotoğraf, yaş, cinsiyet, ırk gibi bilgiler ayrımcılık olarak kabul ediliyorsa da sosyal medya hesaplarınızı özellikle iş amaçlı kullanıyorsanız yaptığınız işe ya da kendinizle ilgili vermek istediğiniz mesajla uyumlu olması son derece önemlidir.


Kurumsal bir firmada iş fırsatı yakalamaya çalışıyorsanız özellikle de iş hayatı için kullanılan sosyal medya hesaplarınızda kullanacağınız amacına uygun olmayan fotoğraflar imajınız hakkında doğru fikir vermeyebilir.


Şu bilinmelidir ki, sosyal medya hesaplarında kullanmış olduğumuz profil bilgilerimiz günümüz dünyasında sadece kendi ülkemizden değil, dünyanın her yerinden insanların bizimle ilgili fikir sahibi olmasını sağlayan en önemli iletişim araçları halinde gelmişlerdir.


Peki sosyal medya hesaplarındaki profilimiz nasıl olmalı.

Bir sosyal medya uzmanı olmadığım için değerlendirmelerimi insan kaynakları profesyoneli gözü ile yaptığımı bilmenizi isterim.

  • Öncelikle profil fotoğraflarımızın ve kişisel bilgilerimizin, kullandığımız bilgi ve görsellerle bizim kim olduğumuzu anlatan bir alan olduğunu unutmamalıyız.

  • Profil fotoğraflarımız ve profil adımız sayfamız ilk açıldığı anda insanlar üzerinde bizimle ilgili ilk izlenim ya da imajın oluşmasını sağladığı için olabildiğince etkileyici olmalıdır.

  • Her ne kadar bizimle aynı isme sahip yüzlerce hatta binlerce insan olsa da profil isimlerimizde mümkünse kendi isimlerimizi ya da nötr isimler kullanmayı tercih etmeliyiz. Amacınıza bağlı olarak profil isminizin #askcocuguahmet, #buranınefendisi, #okeyeciftdonuyorum, @fenadalarım gibi isimler olmaması gerekmektedir. Mümkünse adınız soyadınız, değilse yine adınız ya da soyadınızla ilgili kısaltmalar kullanılabilir. Tüm sosyal medya hesaplarınızdaki profil fotoğraflarınız ve kullanıcı adınız mümkünse aynı olmalıdır. Böylelikle birisi size ulaşmak istediğinde çok daha rahat ve hızlı bir şekilde ulaşabilir.

  • Profil fotoğrafı ve profil ismimiz doğal, güvenilir ve yetkin biri olduğumuz izlenimini vermeli ve sayfanız ilk açıldığında bir-iki saniye içinde insanları etkileyebilmelidir.

  • Profil fotoğraflarınızda ya da isminizde sadece siz ve sizi ifade eden tanımlamalar kullanılmalı. Ailenize önem veriyorsanız bile bunu profil isminiz ya da fotoğraflarınızda değil, hesabınızın detayında kullanmalısınız. Kullanıcı adınızda sizin, eşinizin, çocuklarınızın ve kaynınızın isimleri birleşik şekilde yer almamalı ya da mümkünse aile fotoğraflarına albümünüzde yer vermelisiniz.

  • Profil fotoğraflarınızda yüzünüzü ortalamaya çalışmamalısınız. Yeterli bir ışıkta, yüksek çözünürlükte çekilmiş ve gülümsediğiniz bir fotoğraf her zaman etkili olacaktır.

  • Gülümseme sizinle ve enerjinizle ilgili en önemli göstergedir. Bu yüzden evcil hayvanınızı kaybettiğiniz gün çekilmiş gibi bir fotoğraf yerine, gülümsediğiniz bir fotoğrafınızı kullanmanız son derece önemlidir.

  • Fotoğraf büyütüldüğünde de aynı etkiyi yaratmalıdır. Bu yüzden yüksek çözünürlükte bir fotoğrafı kullanmaya özen göstermelisiniz.

  • Yine günümüz dünyasında bir motto kullanmak son derece önemlidir. Mottoyu hayat felsefenizin, kişisel vizyonunuzun sloganı olarak düşünebilirsiniz. Ben de dahil bir çok kişiye çok iddialı geldiğini biliyorum ama inanın son derece etkilidir. Daha önce de söylediğim gibi iddialı gözükse bile, sizi anlatan bir motto çok etkili olacaktır. “Senin yaptığın gider bizim hoşumuza gider” cümlesi motto olarak iş hayatı için kanımca etkili olmaz.

  • Profil fotoğrafınızla birlikte kullanabileceğiniz bir kapak fotoğrafı şansınız varsa yine burada mümkünse sizi ve mottonuzu yansıtan bir fotoğraf ya da görsel kullanmayı tercih etmelisiniz. Mesela dilerseniz profil fotoğrafınızdan ziyade bu alanda aile fotoğrafı kullanmak doğru olabilir.

  • Kullandığınız sosyal medya platformlarındaki profil bilgilerinizi eksik bırakmamalı, tamamlamaya özen göstermelisiniz.

  • Birçok sosyal medya platformu paylaşımlarınızla ilgili olarak analizler yapmanızı sağlayan araçlar sunmaktadır. Bu araçları kullanarak yaptığınız paylaşımların etkilerini analiz edebilir, paylaşımlarınızı kimlerin beğendiğinden tutun da, bu arkadaşların demografik özelliklerine kadar sonraki paylaşımlarınızda da kullanabileceğiniz birçok yararlı veriye ulaşabilirsiniz.

  • Profil bilgilerinizi “nasıl görünüyorsunuz” benzeri uygulamalarla görüntülemeli ve test etmelisiniz. İnsanların sizin profil sayfanızı nasıl gördüklerini anlamaya çalışmalı hatta etrafınızdaki insanlardan üzerlerinde bıraktığı etkiyi paylaşmalarını isteyerek gerekli gördüğünüz düzenlemeleri yapmalısınız.

  • Ayrıca paylaşımlarınızda da etkileyici ve akılda kalıcı hashtag’ler kullanmanız etkili olacaktır.


Önümüzdeki günlerde sektörümüzde işe alımlar hızlanacaktır. Umarım bu kısa bilgiler işinize yarar. Daha önce de belirttiğim gibi bir sosyal medya uzmanı gözüyle değil, insan kaynakları profesyoneli gözüyle değerlendirdim. Bunu yaparken de dünyanın ünlü pazarlama ve sosyal medya uzmanlarından biri kabul edilen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick’in The Art os Social Media kitabındaki bilgilerden destek aldım.


Başta grubumuz olmak üzere tüm turizm sektörü emekçilerine şimdiden iyi bir sezon diliyorum.


Saygılarımla,

ENGİN SEZGİN

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook klasik
  • Wix Twitter page
  • LinkedIn Klasik